FAQ

Veelgestelde vragen

zoeken
Algemene vragen

Het kan zijn dat het verzoek tot het doorgeven van de meterstanden is gekruist met het moment waarop u deze al had doorgegeven. Heeft u van uw energieaanbieder een bevestiging ontvangen? Dan kunt u ervan uitgaan dat de meterstanden goed zijn verwerkt. Heeft u nog geen bevestiging ontvangen? Dan is de verwerking mogelijk nog in behandeling. Voor vragen kunt u terecht op de website van uw energieaanbieder.

Uw gebruikersnaam is uw klantnummer. Het wachtwoord heeft u ontvangen bij het aanvragen van uw account. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan bij het inloggen op “Wachtwoord vergeten”.

U ontvangt vervolgens een e-mail waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen. U logt in via mijn.energy-4-all.nl.

De opzegtermijn van uw energiecontract bedraagt 30 dagen.

Via uw energieaanbieder ontvangt u 100% groene stroom, afkomstig uit duurzame bronnen zoals wind, zon en water. Voor gas is volledig groen gas op dit moment nog niet breed beschikbaar. De verwachting is wel dat dit in de toekomst mogelijk wordt.
Meer weten? Bekijk het stroometiket.

Het kan zijn dat het verzoek tot het doorgeven van de meterstanden is gekruist met het moment waarop u deze al had doorgegeven. Heeft u van uw energieaanbieder een bevestiging ontvangen? Dan kunt u ervan uitgaan dat de meterstanden goed zijn verwerkt. Heeft u nog geen bevestiging ontvangen? Dan is de verwerking mogelijk nog in behandeling. Voor vragen kunt u terecht op de website van uw energieaanbieder.

Controleer of u uw klantnummer en wachtwoord juist heeft ingevoerd. Is dit correct, maar lukt het nog steeds niet? Dan is het mogelijk dat uw account nog niet geactiveerd is. U kunt eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie ‘wachtwoord vergeten’. Ga naar uw Mijn Omgeving om opnieuw in te loggen of uw wachtwoord te herstellen.

Betaalmogelijkheden

Als het incasseren niet is gelukt, ontvangt u een herinnering. U dient het bedrag dan handmatig over te maken. Gebruik hiervoor de betaalgegevens die u van uw energieaanbieder ontvangt, en vermeld altijd uw klant- en factuurnummer.

U kunt uw rekeningnummer wijzigen via Mijn Omgeving. Geef de wijziging minimaal 14 dagen voor de volgende incassodatum door, zodat deze op tijd verwerkt kan worden. Bij een latere wijziging gaat deze pas in ná de eerstvolgende nota.

Bij automatische incasso wordt het bedrag meestal rond de 30ste van de maand vóór de leveringsmaand afgeschreven. Houd rekening met mogelijke verschuivingen door weekenden of feestdagen.

U betaalt uw termijnnota altijd digitaal. Dit kan via automatische incasso of met een handmatige overboeking. Kiest u voor handmatig betalen? Dan stelt u dit zelf in via Mijn Energy 4 All > Mijn gegevens > Betaalvoorkeur.

Let op: voor handmatige betalingen brengen wij €2,50 exclusief btw per nota in rekening.

U kunt uw betaalgegevens eenvoudig aanpassen via Mijn Omgeving.

U kunt automatische incasso instellen via Mijn Omgeving door uw betaalgegevens aan te passen.

Liever per formulier? Vraag dan een SEPA-machtigingsformulier aan bij uw energieaanbieder en stuur dit ondertekend retour via e-mail of per post.

Heeft u meerdere contracten? Dan is per klantnummer een afzonderlijk account of machtigingsformulier nodig.

U kunt uw betaalmethode wijzigen via Mijn Omgeving. Geef dit minimaal 14 dagen voor de volgende nota door, zodat de wijziging op tijd ingaat.

Let op: bij handmatig betalen kunnen extra facturatiekosten in rekening worden gebracht.

Dynamische prijzen

Bij Energy 4 All wordt bij een dynamisch contract per uur automatisch het verschil tussen verbruik en teruglevering verrekend. U betaalt alleen energiebelasting over het positieve nettoverbruik dat na afloop van het jaar overblijft.

Bij Energy 4 All betaalt u maandelijks een voorschot op basis van een inschatting van uw verbruik en de verwachte energieprijzen voor de komende maand.

Omdat u een dynamisch energiecontract heeft, verschillen uw energiekosten per maand. In de winter verbruikt u doorgaans meer energie dan in de zomer, en ook de prijzen kunnen variëren.

Na afloop van de maand worden de daadwerkelijke kosten berekend en verrekend met het betaalde voorschot. Zo betaalt u altijd op basis van uw werkelijke verbruik tegen de actuele marktprijzen.

Een slimme meter is noodzakelijk om dynamische energiecontracten goed te kunnen uitvoeren. Alleen met een (werkende) slimme meter kunnen wij nauwkeurig meten wanneer u elektriciteit en gas verbruikt.

Daarnaast speelt de slimme meter een belangrijke rol in de verduurzaming van het energienet. Door het verbruik af te stemmen op momenten waarop er veel duurzame energie beschikbaar is – bijvoorbeeld op een zonnige middag – kunnen klanten worden beloond met lagere tarieven. Ook deze beloningen kunnen uitsluitend worden vastgesteld met behulp van een slimme meter.

Energiecontracten met dynamische prijzen zijn gekoppeld aan de actuele marktprijzen, ook wel de spotmarkten voor elektriciteit (EPEX) en gas (LEBA) genoemd. Dit betekent dat de tarieven dagelijks worden vastgesteld: voor gas één tarief per dag, en voor stroom zelfs per uur. Door uw verbruik af te stemmen op de momenten met lage prijzen, kunt u besparen op uw energiekosten en tegelijkertijd bijdragen aan een duurzamere energievoorziening. Als energieleverancier bieden wij u de mogelijkheid om van deze innovatieve prijsstructuur te profiteren.

Eindafrekening

Heeft u moeite met het tijdig betalen van openstaande bedragen? Dan is het belangrijk om snel actie te ondernemen. In veel gevallen kunt u samen met uw energieaanbieder een oplossing vinden en voorkomen dat de energielevering wordt stopgezet.

Bekijk hier meer informatie over schuldhulpverlening of neem contact op met uw energieaanbieder.

U ontvangt een eindnota als u verhuist, overstapt naar een andere energieaanbieder of als uw contract op een andere manier eindigt. De eindnota wordt opgesteld voor het product dat u niet langer afneemt. U ontvangt de eindnota binnen zes weken nadat uw meterstanden zijn doorgegeven.

Als u uw contract eerder beëindigt dan afgesproken, brengen wij mogelijk een opzegvergoeding in rekening. Dit is om de kosten van de al ingekochte energie (gas en elektriciteit) te compenseren. De hoogte van de vergoeding hangt af van uw contract en de beëindigingsdatum. Meer hierover leest u in de algemene voorwaarden van uw energieaanbieder.

Heeft u moeite met het betalen van uw jaarnota, eindafrekening of een correctie? Dan kijken wij graag samen met u naar een passende betalingsregeling. Neem hiervoor contact op met uw energieaanbieder.

Kunt u een termijnnota niet op tijd betalen? Neem dan tijdig contact op, zodat de vervaldatum eventueel kan worden verzet.

Als u uw energienota’s niet op tijd betaalt, ontvangt u eerst een herinnering. Blijft betaling uit, dan volgt een aanmaning. Wordt ook daarna niet betaald, dan wordt de betalingsregeling ontbonden en krijgt u een laatste verzoek om het openstaande bedrag binnen vijf dagen te voldoen.

Gebeurt dit niet, dan wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau en kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Uiteindelijk kan dit leiden tot beëindiging van uw energiecontract en energielevering. Herstel van levering is pas mogelijk na volledige betaling, inclusief eventuele incassokosten en borg.

Voorkom extra kosten
Bij te late betaling brengen wij minimaal €15,- aanmaningskosten per nota in rekening. Bij overdracht aan een incassobureau worden extra kosten gerekend volgens de wettelijke richtlijnen (Wet Incassokosten – WIK).

Factuur uitleg

Na iedere 12 maanden ontvangt u een jaarnota. Op basis van uw werkelijke verbruik passen wij automatisch uw termijnbedrag aan, zodat dit beter aansluit bij uw energieverbruik.

U kunt uw jaarnota’s bekijken in uw Mijn Omgeving.

U moet bijbetalen als uit uw jaar- of eindnota blijkt dat uw termijnbedrag niet toereikend was voor uw werkelijke verbruik. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

Uw stroom- en/of gasverbruik was hoger dan verwacht.
Uw termijnbedrag is verlaagd terwijl uw verbruik gelijk bleef.
U heeft minder elektriciteit teruggeleverd dan verwacht.
De doorgegeven meterstanden kloppen niet.
We hebben geen meterstanden ontvangen en daarom een schatting gemaakt.

In uw nota ziet u precies waarop het bij te betalen bedrag is gebaseerd.

Als u heeft gekozen voor automatische incasso, ontvangt u geen maandelijkse facturen meer per e-mail of post. Uw facturen zijn altijd terug te vinden in uw Mijn Omgeving.

Wilt u maandelijks een melding ontvangen zodra uw factuur klaarstaat? Dan kunt u deze optie inschakelen in uw accountinstellingen.

Begint uw levering vóór de 16e van de maand? Dan betaalt u het volledige termijnbedrag voor die maand. Dit bedrag wordt binnen twee weken na de start van uw levering afgeschreven. Aan het einde van die maand ontvangt u een nieuwe termijnnota voor de maand daarop.

Begint uw levering op of na de 16e van de maand? Dan ontvangt u alleen een termijnnota voor de volgende maand.

In beide gevallen worden de betaalde termijnbedragen op uw jaarnota verrekend met uw daadwerkelijke verbruik. Heeft u te veel betaald? Dan krijgt u dat terug. U betaalt uw termijnnota’s altijd vooruit.

Inloggen

Uw gebruikersnaam is uw klantnummer. Uw wachtwoord heeft u ontvangen bij het aanmaken van uw account. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan bij het inloggen op “Wachtwoord vergeten” en u ontvangt per e-mail instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

U kunt uw wachtwoord eenvoudig wijzigen via uw Mijn Omgeving. Bent u uw wachtwoord vergeten? Gebruik dan de optie “Wachtwoord vergeten” om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Controleer of u een recente versie van uw browser gebruikt en of cookies zijn toegestaan. Werkt het dan nog steeds niet goed? Neem dan contact op met de klantenservice van uw energieaanbieder.

Controleer of u het juiste klantnummer en wachtwoord hebt ingevoerd. Is dat het geval, maar lukt het nog steeds niet? Dan is uw account mogelijk nog niet geactiveerd. U kunt zelf een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie ‘Wachtwoord vergeten’ op Mijn Omgeving.

Klachten

Bekijk eerst de veelgestelde vragen — mogelijk vindt u daar al een antwoord of oplossing. Staat uw vraag er niet bij? Ga dan naar het klachtenformulier.

Let op: bent u klant via een van onze energieaanbieders? Neem dan contact op met de klantenservice van uw energieaanbieder. Zij zijn uw eerste aanspreekpunt.

Klant worden

Gaat u verhuizen of wilt u een extra adres aanmelden? Dit regelt u eenvoudig via Mijn Omgeving van uw energieaanbieder.

Uw klantnummer staat vermeld op uw facturen, in uw contract of in de e-mails die u van ons ontvangt. Het is een uniek nummer dat bestaat uit 6 tot maximaal 10 cijfers.

Wilt u klant worden bij één van de energieaanbieders die aangesloten zijn bij Energy 4 All? Ga dan naar de website van de betreffende aanbieder. Daar kunt u eenvoudig uw maandbedrag berekenen en direct klant worden.

Verhuist u of wilt u een extra adres aanmelden? Dan kunt u dit eenvoudig regelen via uw Mijn Omgeving.

Looptijd

In uw contractbevestiging vindt u de einddatum van uw contract. U kunt deze informatie ook terugvinden via Mijn Omgeving.

Loyaliteitsbonus

Een loyaliteitsbonus is een extra beloning voor klanten die hun contract volledig uitdienen. Het is onze manier om u te bedanken voor uw trouw en langdurige betrokkenheid.